Vlastní realitní kancelář ANO-NE?

Představte si následující situaci: Pracujete v největší realitní kanceláři v ČR a vedete zde celý region. Přesto máte pocit, že vám “něco” schází. Z nastartovaného vlaku úspěšně se vyvíjející kariéry proto vystoupíte a založíte si svou vlastní malou kancelář. Chcete dělat reality jinak, lépe. Přesto se po čase z vlastního podnikání vracíte pod křídla velké RK, byť třeba jiného jména. Úspěšně podnikat ve vysoce konkurenčním prostředí se vám nepodařilo. Proč jste museli zažít neúspěch?

Ve velikosti je síla

Skoro každý úspěšný makléř v některé z větších realitních sítí si minimálně jednou za svoji profesní kariéru zažije známé dilema: Co kdybych odešel a založil si vlastní realitku? Mám kontakty, zkušenosti. Zvládnu to sám a lépe. Zůstane mi více peněz z provize. Budu moci méně pracovat a vydělat si stejně. Ano, myšlenka osamostatnit se a postavit se na vlastní nohy, je lákavá. Pokud jste však makléřem v realitní síti, zpravidla využíváte řadu výhod. Mnohé si ani neuvědomujete, přesto tvoří zázemí nezbytné pro vaše klidné pracovní dny. Máte k dispozici callcentrum, marketingové nástroje, právní oddělení nebo spolupracujícího advokáta, podporu manažera až po kvalitní vzdělávací systém a výhodnější operativní leasing. Otázka, která vrtá každému schopnému makléři hlavou, je však nasnadě. Není za ní nevděk, ale logická úvaha: Když je provize třicet, čtyřicet, padesát či šedesát procent, kam jdou moje zbylé vydělané peníze? Nechává si je majitel realitky a jezdí za ně na drahé dovolené? Co kdybych to zkusil sám? Musí mi přeci zůstat více, vždyť náklady na mou práci nemohou být tak vysoké. A myšlenky jdou dál… Většinu podobně smýšlejících napadne, že by si u klientů nemuseli stanovovat tak vysoké provize - místo padesáti až šedesáti tisíc při prodeji bytu by stačilo třicet, místo osmdesáti až sto tisíci u rodinného domu by stačilo šedesát a podobně. Pro člověka, který není z realitní branže, to na první pohled dává smysl. Realitní síť přece zbytečně “odírá” své makléře o procenta a ti musí, chudáci, dřít od rána do večera, aby si těžce vydělali na živobytí. Vize je nastolená. Jste odhodlaní… Ovšem zastavte se na chvíli. Podívejte se, jaká je realita. 

Člověk, který zaběhnutou firmu chce opustit, má často velké plány. Posléze přijde na to, že ono nestačí si jen zaplatit šablonovité webové stránky a licencovaný program na správu nabídek se zajištěným exportem na realitní servery. Uvědomí si, že je potřeba investovat do tvorby loga, propagace, známosti značky. S odstupem času se pak mnohdy dostaví vystřízlivění, vyhoření a pocit prázdna. Najednou chybí člověku rozvoj, školení, kterých se účastnil, výměna zkušeností s kolegy, stejně jako třeba zdravé soupeření o nejlepšího obchodníka pobočky, regionu či republiky.

Řadu z dezertujících makléřů dnes najdete zpět v realitní síti. Právě síť je totiž pro průměrně dobrého až velmi dobrého agenta ideálním prostředím. Samozřejmě ovšem taková, která mu poskytuje dostatečné zázemí, podporu, dodává nabídky nemovitostí z různých zdrojů a neustále ho posouvá na vyšší úroveň. V takové situaci se otázka: Kam putuje zbytek “mých” peněz, které jsem firmě vydělal, změní. Změní se v postoj: Odevzdávám část peněz do firmy a za to mám patřičnou podporu, která mi pomáhá udržet si vysoký pracovní i životní standard.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.